Help pake en beppe de vakantie door!

2023-02-15 09:34:00

Museum Martena helpt ook deze voorjaarsvakantie Pake en Beppe de vakantie door met een activiteit die te maken heeft met fotografie uit grootmoeders tijd. Toen je een foto nog analoog moest ontwikkelen in een geheimzinnige donkere kamer...

De tentoonstelling van Joost Vandebrug, in de grote zaal van het museum, is een schatkamer van natuurvondsten. Een ode aan de veranderingen in de natuur. Want alles verandert waar je bij staat. Kijk maar eens naar de zee. De golf is nog niet voorbij en er komt alweer een nieuwe aan. En die is net weer anders. Kunstenaar Joost Vandebrug is erdoor gefascineerd. Hij fotografeert het water van een rivier. En hij verzamelt bloemen die hij onder een microscoop prachtig ziet verwelken. En bladeren, waarvan de nerven steeds beter te zien zijn. Hij maakt er foto’s van. Tijdens een rondgang door de zaal waar zijn kunstwerken hangen, voel je de verwondering van Joost.

In het museum is tijdelijk een donkere kamer gemaakt, waar je nu zelf met verzamelde grassen, bloemen, takjes, mosjes en blaadjes uit de natuur, de prachtigste fotogrammen kunt maken. Je ziet het fotopapier veranderen tot een magisch natuurkunstwerk van licht en donker.

Kinderen hebben gratis entree ‘op vertoon’ van een volwassene. Dus niet alleen je pake en beppe mogen mee, ook je ouders, oom of tante!

Wat is er nu weer aan de hand’, Inloopatelier op dinsdag 28 februari, woensdag 1 en donderdag 2 maart van 14.00 uur tot 16.00 uur. Doe je mee? Laat ons weten met hoeveel je komt en op welke dag door te mailen naar naar balie@museummartena.nl.