Wij verwelkomen een nieuwe conservator!

2023-04-17 09:34:00

Vanaf begin mei hebben het Koninklijk Eise Eisinga Planetarium en Museum Martena een nieuwe gezamenlijke conservator: Josse Pietersma uit Franeker.

Josse is historicus, schrijver en verteller. Hij heeft ervaring met het maken van tentoonstellingen en documentaires en schrijft de teksten voor de stripreeks Jelmer over een Friese kruisvaarder.

Museum Martena en het Koninklijk Eise Eisinga Planetarium verwachten met Josse Pietersma een bevlogen conservator binnen de organisaties te krijgen. Met zijn ervaring en kennis over deze regio kan hij het ‘Verhaal van Franeker’ goed onder de aandacht brengen.

De aanstelling van een gezamenlijke conservator benadrukt ook de nauwe samenwerking die onze musea in 2021 zijn aangegaan.

Welkom Josse!