Vanaf 17 juni te zien: Bowe Roodbergen

2023-06-02 09:00:00

Na het succes van de prachtige tentoonstelling Everything Flows van Joost Vandebrug, verwelkomen we een nieuwe kunstenaar in het museum: Bowe Roodbergen!

Bowe Roodbergen (Grou, 1954) maakt werken op papier, lampen en andere objecten. Kenmerkend voor zijn werk is de subtiliteit, het oog voor detail en de perfectie waarmee hij zijn creaties gestalte geeft.

De stilte extra hoorbaar maken. Zo typeert kunstenaar Bowe Roodbergen de essentie van zijn werk. Hier raken meteen leven en werk elkaar in de kern. Zijn fascinatie voor rust, stilte en schoonheid van het Friese platteland vormen in zijn kunst de rode draad.

En dat is niet zomaar, want zowel zijn geboortedorp Grou als zijn huidige woon- en werkplaats aan de Nieuwebildtdijk, een voormalige zeedijk boven St. Annaparochie, worden omgeven door een uitgestrekt vlak landschap waar grote delen van het jaar de stilte heerst.

De nieuwe tentoonstelling van Bowe Roodbergen is van 17 juni tot 1 oktober te zien in Museum Martena.