Vanaf 15 juni nieuwe tentoonstelling Eline Janssens

2024-06-05 11:17:00

Op 15 juni opent de nieuwe tentoonstelling 'Eline Janssens ziet Anna Maria van Schurman' in Museum Martena.

Beleef de wereld van Anna Maria van Schurman door de ogen van Eline Janssens. Een rijke belevingswereld vol schilderingen, borduursels, glas- en knipkunst. Het veelzijdige leven van Anna Maria van Schurman (1607-1678), de eerste vrouw die in Nederland aan een universiteit studeerde, inspireerde beeldend kunstenaar Eline Janssens tot een onderzoek naar haar bestaan. Al snel raakt ze gefascineerd door deze getalenteerde vrouw die leefde tussen geloof en wetenschap.

Het resultaat is een kleurrijke tentoonstelling waarin thema’s als geloof, hoop en liefde verbeeld zijn door moderne toepassingen van zeventiende-eeuwse kunstvormen als knip-, kalligrafeer- en glaskunst. Naast het werk van Eline Janssens is er ook werk te zien van Bernard Heesen, Debby Eerens, Sander Wit, Aleid Denier van der Gon en Sofie Groot Dengerink.

Van 15 juni t/m 5 januari te zien in Museum Martena.