De kweeperentaart zit in de finale!

Wij zijn dit jaar samen met 9 andere kastelen en buitenplaatsen genomineerd voor de Vriendenloterij Kasteelprijs 2024. Dit jaar is het thema 'Aan Tafel' en wij hebben een overheerlijk kweeperentaartrecept ingestuurd!

UPDATE: Mede door uw hulp zitten wij in de finale van de winactie! De jury zal in april langskomen om de taart te proeven, waarna de top 3 bekend wordt gemaakt op 16 mei. Ontzettend bedankt voor uw hulp! Wij gaan duimen voor de winst.

Wij zouden de titel 'Beste Kasteelrecept van 2024' natuurlijk graag willen winnen. Niet alleen zijn we de enige genomineerde uit Friesland, maar daarnaast hebben we (al zeggen we het zelf) een verrukkelijk recept ingestuurd. Daarbij heeft Romke van der Meulen, eigenaar van Bakkerij Schaafsma in Franeker, geholpen.

Met de prijs van €10.000 euro willen wij de Martenatuin voorzien van een terras met tafels en stoelen. Wandelaars, bezoekers en Franekers kunnen hier gebruik van maken op lente- en zomerdagen.

Benieuwd naar het recept en het verhaal achter de kweeperentaart? Deze kunt u hier lezen.

Foto's: Jan Edwin Geertsma

Museum Martena's kweeperentaart bij Goeiemiddei van Omrop Fryslân | Kasteelprijs 2024

Woensdag 21 februari was Manon Borst, directeur van Museum Martena, aanwezig bij het programma Goeiemiddei van Omrop Fryslân. En dat niet zomaar: Museum Martena is in de running voor de Kasteelprijs 2024 met hun ingestuurde kweeperentaartrecept. De winnaar van deze publieksprijs krijgt een bedrag van €10.000 euro. Museum Martena wil hiervan een terras realiseren in de Martenatuin. En daarvoor hebben ze héél veel stemmen nodig. De prijs wordt uitgereikt door Dag van het Kasteel en de VriendenLoterij.